Ce este Fotografia de stradă

În loc de definiții :


Fotografia de strada ar fi bine să aibă caracter documentar, spontaneitate și autenticitate, să redea ceva din atmosfera locului respectiv.
Caracterul documentar: (cine, unde, cum, când)
– cine (sau care) e personajul principal.
– unde are loc acțiunea – adică să apară în imagine elemente sugestive, din care să reiasă ca e o anumita regiune sau tara, ca e în mediul urban sau rural, etc.
– cum se desfășoară lucrurile, ce se întâmpla acolo.
– când are loc – elemente temporale, care pot sugera când a fost făcuta fotografia.
Spontaneitatea – surprinderea unui moment inedit, chiar dacă alegerea locului și a momentului au fost alese cu premeditare.
Autenticitate – prezentarea imaginii într-o forma cat mai aproape de cea originala, fără prelucrări ulterioare
Pe lângă asta fotografia de strada poate reda modul în care autorul observa lumea înconjurătoare. Poate avea un caracter ironic, critic sau pur și simplu narativ.

Lucian Muntean


Consider importante următoarele aspecte:
– implicarea fotografului, modul în care gestionează situația;
– capacitatea de a se afla la locul potrivit, la timpul potrivit și de a avea reacția potrivita în fata subiectului;
– capacitatea de a ordona spațial într-un mod armonios elementele aparent aleatorii ale compoziției – relația prim plan/fundal, cadrare, profunzime, contrast;
– capacitatea imaginii de a evoca o poveste și de a impresiona; imaginea să conțină un context nu doar un subiect izolat de locul și situația care îl determina.

Vlad Eftenie


Fotografia “de stradă” se refera la poze spontane, neprelucrate, la documente din viata sociala și culturala a oamenilor, având ca subiect ce fac necunoscuți în spațiu public, nu casele din jur. Începem cu ce e mai ușor. Subiecte statice, așezate, pe lumina abundenta. Folosim viteze de securitate, deschidere pe la 5,6. Pentru fotografii dinamice, cu cineva în mers, intersectam traiectoria subiectului pe fond armonizat, neutru, cu traiectoria aparatului, în zona favorabil luminata. Declanșarea va fi ca un demi-voleu la tenis, aproape fără speranțe.

Pare ușor de zis, mai greu de făcut. Fotografia de stradă redă perspectiva de trecător solitar, interesat să înregistreze frânturi de povesti ale unor necunoscuți. Viata de zi cu zi e fascinanta, percepem nenumărate felii din vieți diferite. Valori și defecte umane pot fi exprimate în poze. H.Cartier-Bresson a consacrat fotografia pe viu. El pleda pentru “Momentul Decisiv”.

O super-fotografie e practic făcută în public prin distilarea haosului înconjurător, cu inspirația, reacția spontana a fotografului dedicată la accidental și imprevizibil. Cei interesați încearcă să înțeleagă mai bine societatea în care fac fotografiile, iar viata reala este fascinanta.

Un prieten mă întreba ce sunt portrete cu tele, poze cu grafitti, cu case interesante ?
Sunt poze PE strada, nu sunt Street-Shots, ci ON Street Photo.
Pe stradî pozezi lumina, tonuri, umbre, culori, decor. In street- shots pozezi desfășurarea vieții în public.

Andrei Pandele


 

Anunțuri

O părere la “Ce este Fotografia de stradă

  1. Sa lași un link.

    „In loc de definiție”

    Incepem cu un simulacru de gândire, viitorul suna Ro. Din start micuțul calcă pe bec. Daca trebuie sa aibă caracter documentar de ce nu e fotografie documentara? Dar continua:

    „Pe lângă asta fotografia de strada poate reda modul în care autorul observa lumea înconjurătoare. ”

    Nu mai are caracter documentar atunci este un jurnal? Ca si fotografia cu Gigel la mare.

    „Poate avea un caracter ironic, critic sau pur și simplu narativ.”

    Adica de toate pentru suflețel. Respectiv nimic.

    „capacitatea de a se afla la locul potrivit, la timpul potrivit ”

    Expresia la locul potrivit si la timpul potrivit înseamnă din coincidenta, care tine de hazard. Capacitatea de hazard? E cu spiritismul fotografia de strada?

    „- capacitatea de a ordona spațial într-un mod armonios elementele aparent aleatorii ale compoziției – relația prim plan/fundal, cadrare, profunzime, contrast;”

    Cum rămâne cu caracterul documentar? Daca eu aranjez scena crimei ca sa dea frumos im poza nu documentez crima ci imi șterg urmele.

    „capacitatea imaginii de a evoca o poveste și de a impresiona;”

    Imaginea nu are capacitați, ea nu poate sa facă. Noi avem capacitați și noi putem sa facem, sa ne imaginam, tine de privitor nu de imagine.

    „Fotografia “de stradă” se referă la poze spontane, neprelucrate, la documente din viata sociala și culturala a oamenilor, având ca subiect ce fac necunoscuți în spațiu public, nu casele din jur.”

    Fotografia de arhitectura nu este fotografie „de strada” pentru ca este fotografie de arhitectura chiar daca ea se petrece pe strada. Prima chestie logica. Acelas lucru daca ai un subiect documentat de ce nu e fotografie documentara? Cum documentezi ceva atât de vag? Chestia cu spontan e iarăși bizara. Si imi aduce aminte de contradictiile din revistele pentru femei,” Fa ceva spontan, ceva ce ti-a spus ca ii place.”

    „Viata de zi cu zi e fascinanta, ”

    Chiar? Asta da exercițiu de gândire pozitiva. In general cuvintele asociate vieții de zi cu zi sunt rutina, banal, la fel (de zi cu zi, adică acelas in fie care zi), interesant?

    „O super-fotografie e practic făcută în public prin distilarea haosului înconjurător, cu inspirația, reacția spontana a fotografului dedicată la accidental și imprevizibil.”

    Oare ce este Hiper fotografia sau Mega fotografia dar Giga fotografia, oare nu este plina de clișee de exprimare?

    http://tutorial.fotodex.ro/?p=676

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s